onsdag den 26. august 2009

Kartoffelfælde

Jeg har i dag været på besøg på min biotop, hvor jeg har placeret en kartoffelfælde for at se hvilke dyr og småkravl, der kravler i fælden.


Den første del af arbejdet blev gjort derhjemme hvor jeg tog en kartoffel, skar den over og udhulede den. Til sidst lavede jeg små indgange, hvor dyrene kan kravle ind.

Kartoffelfælden blev sat i jorden på min biotop, og der vil den blive til i morgen, hvor jeg vil se, om der er noget i fælden, og hvad det i givet tilfælde er.
Dette er et forsøg, der ikke tager oceaner af tid, og derfor henvender sig til mange aldersgrupper, og mennesker af forskellig art. Stort set alle kan deltage, da det ikke kræver megen tid eller spidskompetence at fremstille en sådan form for fælde.
Fortsættelse følger i morgen :-)



3 kommentarer:

  1. Hej Michael,
    jeg er spændt på i morgen, for at se hvem der er kommet, god idee!!! Vil jeg prøve i børnehaven.
    Ses i weekenden, hilsen Anke

    SvarSlet
  2. Hej Michael

    God ide med kartoffelfælder - jeg vil anbefale dig at lave flere og afprøve, om der er forskel på, om fælden er placeret i lys eller skygge - i det åbne eller i under buske/træer. Prøv også andre typer af fælder - se undervisningsbloggen ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Ida og Anke.

    Jeg arbejder videre med forskellige former for fælder det næste stykke tid.
    Opdatering følger snarest :)

    Michael

    SvarSlet