fredag den 11. september 2009

Kaos

1. Hvilke erfaringer har du med bundne opgaver

Mit forhold til bundne opgaver må siges at være lidt ambivalent. På den ene side er det for mig ok at have med en bunden opgave at gøre, da opgaven virker ligetil, og ikke stiller de store udfordringer til ens fantasi, og dermed kan være tidsbesparende. På den anden side kan bundne opgaver også være irreterende og frustrerende at komme igennem, hvis opgaven ikke fanger ens interesse. Så jeg har gjort erfaringer med begge, og kan jeg kan derfor ikke finde fodfæste i en lejr af tilhængere eller modstandere til bundne opgaver.

2. Hvilke kvaliteter ser du i at bryde en bunden opgave

Jeg ser meget store muligheder i dette og ligeledes kvaliteter. Ved at bryde noget, der er bunden, gør man tingene mere frit. Man udfordrer dermed sin tankegang og fantasi, og bevæger sig ud på dybt vand. Tidsmæssigt kan det tage længere tid, end hvis man holder sig fuldstændig til den bundne opgave, men jeg tror resultatet for en selv bliver bedre, hvis man formår at sætte sit eget præg herpå.

3. Giv et bud på andre opgaver hvor man ved at løsne formen kunne bevare "kernen" i opgaven og fastholde det personlige udtryk(eller genskabe den personlige kvalitet)

Det første, der umiddelbart falder mig ind er en tegnesituation i børnehaven. Man kan her godt diktere, at børnene skal tegne den prins, som de lige har hørt om i eventyret. Dette gør opgaven meget bunden. Vender man den derimod om, og siger at børnene skal tegne noget, som de har hørt i eventyret, gør det opgaven mere åben, samtidig med at man holder sig inden for kerneområdet som er eventyr.

Til billederne:

Billederne er kommet ind i en meget mærkelig rækkefølge, og af en eller anden grund kan jeg ikke flytte rundt på dem. Bare lige en lille info!!
































1 kommentar: