onsdag den 2. september 2009

Så foreligger resultatet af kartoffelfælde projekt nr. 2. Denne gang havde jeg valgt at placere tre fælder forskellige steder, og denne gang var der heldigvis gevinst i form af dyr, der var kravlet i fælderne.

Her ses fælden som jeg gravede ned i jorden ved siden af et træ. Tror det er et skov-tusindben, der er kravlet, men er ikke helt sikker.

Her er det fælden, som jeg placerede i skyggen inde i skoven. Tror det er en hvid skovsnegl, der har forvildet sig i fælden.

Samme fælde som ovenstående, bare set fra en anden vinkel.


Sidste fælde, som jeg placerede i skovåbningen, hvor der var masser af lys. Her var der desværre ikke noget i :(.



3 kommentarer:

  1. Hej Michael

    Fint, at du er vedholdende med dine fælder - måske skulle du prøve at lade dem ligge en uges tid, således at der kommer godt gang i nedbrydningen af kartoflen. Det kunne være spændende at læse om: Hvilke didaktiske overvejelser gør du dig i forholdt til et forløb med fælder. Hvilke andre dyr, der findes findes på din biotop.
    Vh Ida

    SvarSlet
  2. Hej Ida. De kartoffelfælder jeg har brugt, har jeg alle ladet blive i skoven, så det bliver ikke noget problem at følge nedbrydningen.
    Jeg har tænkt mig, at jeg i denne uge vil afprøve duftfælder, og derefter samle mine erfaringer omkring fælder i min biotop 5 aflevering, deriblandt didaktiske overvejelser.

    Mvh
    Michael

    SvarSlet
  3. Hej Michael

    Lyder spændende ;-) Indtænker du også undersøgelser, små eksperinmenter eller terrariehold med de smådyr, du fanger i fælderne?

    God fangst!
    Ida

    SvarSlet